måndag 30 april 2012

Valborg

Ja det där med valborg alltså...jag skulle ju va i Uppsala idag ju. En kompis la precis upp en bild på fejjan från en uteservering precis vid Fyrisån där man såg Domkyrkans vackra torn i bakgrunden. Då slog det mig...ååå jag saknar Uppsalas underbara valborgsfirande. Forsränningen börjar om bara några minuter och det var ju där jag skulle stå just nu och inte vara på jobbet. Buhu...allra helst nu när det blev en så himla fin dag med varm vårsol. Efter forsränningen skulle vi leta upp närmsta uteservering och njuta av en kall bärs (tjääääna) - det är livet på en pinne det. Kan absolut rekommendera att besöka Uppsala en valborg om du inte gjort det, så himla kul & mysigt. Jag ska jobba till kl 14 idag sen ska jag gå och byta mina walkingskor som jag köpte på öppet köp i onsdags. Var så himla osäker om dom var för stora eller inte och nu har jag provat dom hemma och ja dom är för stora. Så jag hoppas att dom har ett par likadana fast en storlek mindre för jag gillar modellen. Sen bär det av hemåt för att pysa iväg med pärlan till City Gross och inhandla mat till kvällens middag. Vi får besök av Marie och då ska vi fira in våren med rosébubbel, längtar! Ha en trevlig valborg - nu skåååålar vi in våren!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar